Articles

Güneşi Gördüm ve Eleştirdim:)

In beyaz melek, düşünce özgürlüğü, eleştirdim, fikir blogları, film eleştirileri, Güneşi gördüm, mahsun on Kasım 24, 2009 by yusufmirza


Bu film izlediğim en son postmodern türk sineması eseri oldu.(Mahsun’un bıyıkta hani post tabirine dosthane.Ordan burdan,parça parça konular seçilerek sulugöz resitali yapılmış.Eee adam ne yapsın ülke gerçekleri bunlar,cümlesini dönüp dönüp film arkadaşım Dem’e çok söyledim.Peki ama bu gerçekler anlatılırken bu kadar acıtasyon yapılmalı mıydı?’Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma’ düsturuna saygısızlık etmeme adına(hoş izlemeden önce film hakkında çok attım) izleyelim dedik.İyi kötü bilgi sahibi de olduk!İzledik demişken,benimle film izleme şerefine nail olan dem bakalım teşekkür borcunu ne zaman ödeyecek?

Ucundan kenarından yaşanan gerçeklere dokunuşlar vardı filmde.Ama bir filmde bu kadar acı kısa özetler halinde geçilmişti.Ancak yanımda dem olmasa ağlardım,sanki.Eee duygusallık atadan(ilkokul öğretmenimin adısı:Nuriye Atadan)Şu noktaya değinmekte fayda var:bu film oscar aday adayıymış.(bu cümlenin ingilizce zamanı olarak karşılığı garanti yoktur)Filmi bilgisayardan izledik ve ingilizce alt yazılıydı.Bir yer de göğsümüzü kabarttı.Dedimki ver dem silahımı da iki el ateş edeyim.Filmde galiba kahretsin sözü geçmedi,ingilizce karşılık olarak ne yazardık bilemedim ben onu.Film karakterlerinin tamamının iyi olması ki bu gruba dağa çıkan teröriste dahil,ayrı bir soru işareti oluşturdu.Lan herkes madem bu kadar iyi,neden bunca sıkıntı??Bu film bu yönüyle türk kürt kavgası nerde ne zaman başlamıştır sorusuna yanıt veremedi.
Aynı karından beslenen,aynı yemeği bölüşen,aynı ana babanın evlatlarından biri terörist,diğeri Mehmetçik..Sorun etnik milliyelitçilikse bu bir ironi olmaz mı?Ayrıca hala erkek çocuğa düşkünlük göze çarpan karelerden.(Mahsunun oğlu olduğundaki sevinci,şükrü görülmeye değer.)Filmde ayıpladığım bir olgu
yabancı devletin güçlü kollarına övgü.Filmdeki Norveç sahneleri can yakıcı.Eşcinsellik olayına hiç girmeyeli.Bu bizim kanayan yaramız değil bence:D

Kim ne derse desin,ne olursa olsun Mahsun Beyaz Melek’le başladığı serüveninde doğulu gözlerini batıya taaa oscarlara kadar dikti.Bence birdaki filme almadık ödül bırakmaz.(oscar neymiş ki?)

Dip not olaraktan geçenlerde gördüğüm konuyla ilgili bir karikatürü paylaşayım:Mahsunla-İbo kavgasını  bilmeyen yok.Zamanında az yemediler birbilerini.Bu karade ibo mahsunu tebrik eder ve mahsun iboya teşekkür edip bir dahaki filmde oynarmısın diye sorar?İboda memnuniyetle der.Ancak filmin adınıda sormadan edemez.Mahsun biraz uzaklaşır ve AYI GÖRDÜM der.


Kahvesi ve filme eşlik etmesi nedeniyle bu plaketi hatta bu oscarı dem’e takdim ederim.Şaka be ama çok teşekkür ederim bu yazının sponsoruda olsana:D

Bir Yanıt to “Güneşi Gördüm ve Eleştirdim:)”

  1. vallaha arkadaşımm biz senin gibinnn dillendiremeyiz ama sen olmasan izlemezdim filmii çünkü antipatim var adama ama gerçekten güzelmiş teşekkür ediyorumm filmi izleme şerefine nail olduğum içün pardon seninle izleme şerefini bana bahşettiiğin için:):) ve tabi güzel yazın içinn hem güldürdüü okurken hem düşündürdüü dermişim:) güzel olmuş arkadaşımm ellerine, fikriyatınaa sağlıkkkk:):)

Bir Cevap Yazın

