Archive for the ‘şaban filmleri’ Category

Articles

Kemal Sunal deneme sınavı:)

In 56 yaş,ali sunal,ölüm,film,karışık,kültür,kemal sunal,kemal sunal cenaze,sinema,tosun paşa,şaban,şaban filmleri,şaban resimleri on Mart 15, 2010 tarafından yusufmirza

Türk Sineması’nın gelmiş geçmiş en önemli komedyenini gülümseyerek hatırlamak için işte size nefis bir “Kemal Sunal Deneme Sınavı”.

Çözelim gülelim…

Gülelim eğlenelim…

Eğlenelim öğrenelim…

Kemal Sunal’ı yad edelim…

Toplam 56 soru. (Yaşadığı her yıl için bir soru…)

1) Faşo ne lo?

a) Bele **** kimin, puşt kimin bişey

b) Dopdolu, taşkın bişey

c) Kızgın kumlardan serin sulara atlar gibi bişey

d) Başka türlü bişey

e) İşte öyle bişey

2) Gerçek adı nedir?

a) Şaban Sunal

b) Ali Kemal Sunal

c) Kemalettin Sunal

d) Fahrettin Cüreklibatur

e) Mustafa Kemal Sunal

3) Oyunculuğa başladığı ilk tiyatro oyunu aşağıdakilerden hangisidir?

a) Lüküs Şaban

b) Şaban ve Juliet

c) 7 Kocalı Şabaniye

d) Şaban’ı Beklerken

e) Zoraki Takip

4) Kemal Sunal’ı sinemaya kazandıran ünlü yönetmenimiz kimdir?

a) Steven Spielberg

b) Sinan Çetin

c) Kartal Tibet

d) Ertem Eğilmez

e) Osman F. Seden

5) Mezun olduğu lise aşağıdakilerden hangisidir?

a) Özel Çamlıca Lisesi

b) Robert Koleji

c) Galatasaray Lisesi

d) Vefa Lisesi

e) Kuleli Askeri Lisesi

6) Liseyi kaç yılda bitirebilmiştir?

a) 10

b) 11

c) 21

d) 2

e) Bitirmedi

7) Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümün’nden hangi tarihte mezun olmuştur?

a) 1944

b) 1965

c) 1995

d) 2004

e) 1071

8) Üniversitedeki master tezinin konusu aşağıdakilerden hangisidir?

a) Türk Sineması

b) Kemal Sunal

c) Jerry Lewis

d) 70’li yıllar Seks Filmleri

e) 70’li yıllar Komedi Filmleri

9) Hayatı boyunca toplam kaç filmde oynamıştır?

a) 82

b) 182

c) 4

d) Ben diyim 100, sen de 200

e) 100

10) Toplam kaç tane Hababam Sınıfı filminde rol almıştır?

a) 82

b) 5

c) 4

d) 1

e) Kim bilir

11) Aşağıdakilerden hangisi bir Kemal Sunal filmi değildir?

a) İnek Şaban

b) Sosyete Şaban

c) En Büyük Şaban

d) Umudumuz Şaban

e) Şaban

12) Şaban olarak görüldüğü ilk film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Şaban (Episode 1)

b) Atla Gel Şaban

c) Yurttaş Şaban

d) Hababam Sınıfı

e) Şabancık Aslan Parçası

13) İnek Şaban’ın sınıf arkadaşları tarafından bir kazanda inek yahnisi yapılmaya çalışıldığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Hababam Sınıfı

b) Hababam Sınıfı Sınıfta Kaldı

c) Hababam Sınıfı Uyanıyor

d) Hababam Sınıfı Tatilde

e) Hababam Sınıfı Piknikte

14) Aşağıdaki Kemal Sunal repliklerinden hangisi Hababam Sınıfı’ndan alınmıştır?

a) “Tamam ben de öyle diyom. Funk hu!”

b) “Benim adım Feyzo. Kibar Feyzo diyler köyde.”

c) “Faşo neye diyler bilmiyim hakim bey. Ama bizim Maho valla faşodur.”

d) “Siftah senden, bereketi pohtan.”

e) “Anaa karıya bak!”

15) Elindeki kitaptan okuduklarıyla kız tavlamaya çalıştığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Adım Adım Kız Tavlama Sanatı

b) Dokunmayın Şabanıma

c) Avanak Apti

d) Yakışıklı

e) Don Juan Şaban

16) Mavi Boncuk filminde Tarık Akan, Zeki Alasya, Metin Akpınar, Halit Akçatepe ile birlikte halıya sararak kaçırdıkları şarkıcı kimdir?

a) Jenniffer Lopez

b) Emel Sayın

c) Hümeyra

d) Ajda Pekkan

e) Yonca Evcimik

17) Ağlayarak değil gülerek doğan ve hayatı boyunca gülen bir adamı canlandırdığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Güler Misin Ağlar Mısın

b) Şaban Gelir Güldür Güldür

c) Gülen Adam

d) Gülmekten Ölen Adam

e) Güldürürken Düşündüren Şaban

18) Kan davası yüzünden kadın kılığına giren gazino çalışanını oynadığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Şendul Şaban

b) Cilveli Şaban

c) Assolist Şaban

d) Huysuz Şaban

e) Şabaniye

19) Uyanık bir politikacıyı canlandırdığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) İcraatın İçinden

b) Banker Bilo

c) Zübük

d) Koltuk Belası

e) Açın Şaban’ın Önünü Durduramazsınız!

20) Üniformasıyla yürüme yarışına katıldığı film hangisidir?

a) Postacı

b) Postacı Kapıyı İki Kere Çalar

c) Yürrü Anca Gidersin

d) Posta Güvercini

e) Atla Gel Şaban

21) Kapıcılık yaptığı apartmanı satın aldığı film?

a) Bizimkiler

b) Mahallenin Muhtarları

c) Kiracı

d) ŞabanSA

e) Kapıcılar Kralı

22) Ünlü bir futbolcuyu canlandırdığı, Aziz Nesin’in hikayesinden uyarlanan filmi aşağıdakilerden hangisidir?

a) Torinolu Şaban

b) Ofsayt Şaban

c) Fanatik Şaban

d) Şaban Şükür

e) Gol Kralı

23) İnsanların Kemal Sunal’ı güldürmeye çalıştıkları film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Abuk Subuk Bir Film

b) Irtık Pırtık Bir Film

c) Saçma Sapan Bir Film

d) Ivır Zıvır Bir Film

e) Yamuk Yumuk Bir Film

24) Cevat Fehmi Başkut’un “Buzlar Çözülmeden ” adlı tiyatro oyunundan uyarlanan, herkesin kaymakam sandığı bir deliyi oynadığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Şaban Kayamakamı Görünce

b) Deli Deli Küpeli

c) Ben Deli Sen Benden Deli

d) Bakırköy Hababam Koğuşu

e) Psikolojik Deli Şaban

25) Ormanda bulunan bir yabaniyi canlandırdığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Tarzan Rıfkı

b) Orman Çocuğu

c) Hanzo

d) Baltalı İlah

e) Tarzan Şaban

26) Reklamcıların üzerinden para kazanmaya çalıştığı adamı oynadığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Kadınlar Ne İster?

b) Yüz Numaralı Adam

c) Bu Adamlar Nereye Bakıyor?

d) Truman Show

e) Şaban Beni Otomobillendir

“Başak, iki gazino sahibinin paylaşamadığı ünlü bir şarkıcıdır. Öldürüleceğinden korkan Başak kılık değiştirip yurtdışına kaçar. Gazinoda çalışan Veysel adlı garson Japon bir turistin gönderdiği ve Başak’ ın kopyası olan robotu herkese Başak diye tanıtır.”

27)Kemal Sunal’ın Fatma Girik ile birlikte oynadığı 1987 yapımı filmi aşağıdakilerden hangisidir?

a) Çin İşi

b) Japon İşi

c) Bunu Yapan İki Kişi

d) Biri Erkek

e) Biri Dişi

28) Milli Piyango’nun büyük ikramiyesinin talihlisi sanıldığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Talih Kuşu

b) Tarih Kuşu

c) Milyarder

d) Yılbaşı Özel Çekilişi

e) Darısı Başımıza

29) Şener Şen’in Kemal Sunal’a “Küçüklüğünü bilirim senin. Sümüklünün tekiydin. Babanı da sevmezdim zaten.” dediği film?

a) Şaban Oğlu Şaban

b) Süt Kardeşler

c) İyi Aile Çocuğu

d) Züğürt Ağa

e) Şabancık Aslan Parçası

30) Zeki Alasya, Metin Akpınar, Halit Akçatepe ile birlikte köylerindeki tarlalarında define bulan dört köylü kardeşi canlandırdıkları film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Define Avcıları

b) Defineci Şaban

c) Köyden İndim Şehire

d) Çarıklı Milyoner

e) Zenginler De Ağlar

31) Tarık Akan ve Halit Akçatepe’den çiş satın alan saf Alamancı adayını oynadığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Polizei

b) Gurbetçi Şaban

c) Alamancı Şaban

d) Über Alles Şaban

e) Canım Kardeşim

32) Atla Gel Şaban filminde altılıyı tutturması için Kemal Sunal’a gerekli olan şey aşağıdakilerden hangisidir?

a) Tıklım tıklım dolu bir minibüs

b) Çok konuşan bir yaşlı kadın

c) Leş gibi kokan bir bohça taşıyan yaşlı adam

d) Fonda çalan “Şiki şiki ba ba” şarkısı.

e) Hepsi

33) Hem bir dublörü, hem de bir mafya babasını canlandırdığı film?

a) Baba Şaban

b) Godfather

c) Binbir Surat Şaban

d) Gerzek Şaban

e) Adını hatırlayamadığım bir Avrupa filmi

34) Sıradan bir karpuz satıcısıyken ünlü bir kalecinin yerine geçtiği film?

a) İnek Şaban

b) Gol Kralı

c) İyi Orta Gol Getirir Şaban

d) Dar Alanda Kısa Şaban

e) Şaban Şumaher

35) Yukarıdaki şarkıyı hangi filminde söylemiştir?

a) Ortadirek Şaban

b) Katma Değer Şaban

c) Batı Yakası Hikayesi

d) Şark Bülbülü

e) Tonton Şaban

36) Kendini kömürle boyayıp basketbol antrenörüne (Baykal Kent) Harlem’den gelmiş zenci basketçi diye yutturduğu, fakat rengi atınca takımdan kovulduğu filmi?

a) Ortadirek Şaban

b) Gol Kralı

c) Beyaz Gölge

d) Şaban O’Neil

e) 12 Dev Şaban

- Şaban bu nee?

- Elmaa…

- S goy?

- Selma… A hı hı…

- Gıçına gooy!

- A hı hı… Ayıp olur.

- Goy, goooooy!

- A hı hı… Herkesin içinde?

- Yav elmanın gıçına S gooooy!

- Haaaaa! Elmas… A aa elmas! Kim çaldı elması?

37) Yukardaki diyalog hangi Kemal Sunal filminden alınmıştır?

a) Tosunpaşa

b) Gulyabani

c) Şabanoğlu Şaban

d) Köyden İndim Şehire

e) Şaban Holmes

38) Mülayim Ters ile Mülayim Sert’in röntgen filmlerinin karıştığı ve olayların geliştiği Kemal Sunal filmi aşağıdakilerden hangisidir?

a) Durun Siz Kardeşsiniz

b) Korkusuz Korkak

c) Şabana Mülayim Olur

d) Doktor Civanım

e) Se Se Ka

39) Köyden gelip şehirde bir gazino patronundan dayak yerken şans eseri çok ünlü bir şarkıcı olduğu film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Düttürü Dünya

b) Ayağında Kundura

c) Şaban Ballıses

d) Şark Bülbülü

e) Fame

“Köyden kente gelen Şaban`ın yaşadığı yerde, köyünde olduğu gibi bir arsa ağası türemiştir. Halk ile arsa ağası arasında büyük bir çekişme yaşanmaktadır. Ağaya karşı çıkan Şaban, halk tarafından kahraman ilan edilir…”

40) Yukardaki paragraf hangi Kemal Sunal filmini anlatmaktadır?

a) Davaro

b) Salako

c) Umudumuz Şaban

d) Hababam Sınıfı

e) Asmalı Konak

41) Hülya Koçyiğit’in kızı ile çektiği film aşağıdakilerden hangisidir?

a) İbo ile Güllüşah

b) Şaban ile Güllüşah

c) Ayşecik Onun Bunun Çocuğu

d) Hababam Sınıfı Bebek Bakıyor

e) Böyle bir film yok

42) 1991 yılında Yasemin Yalçın’la birlikte rol aldığı ve pinti bir zengini canlandırdığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Donald Duck

b) Varyemez

c) Varyemez Amca

d) Çarıklı Milyoner

e) Olsa Dükkan Senin

43) Yarattığı Şaban tiplemesiyle özdeşleşmiş küfür aşağıdakilerden hangisidir?

a) İpne kimin, puşt kimin

b) Hayvan oğlu hayvan

c) Canın cehenneme

d) Git kendini becer adamım

e) Eşşoğlueşşek

44) Filmlerinde “Şabaaan!” diye çağrılınca verdiği tepki nedir?

a) Neee?

b) Buyrun benim…

c) Efendim

d) Bir kedi gördüm sanki?

e) Kulağım çınladı sanki?

45) 1977 yılında 14. Antalya Film Şenliği En İyi Erkek Oyuncu ödülünü kazandığı film aşağıdakilerden hangisidir?

a) Çöpçüler Kralı

b) Kapıcılar Kralı

c) Kral Lear

d) Kral Çıplak

e) Kral ve Ben

46) 1998 yılında 35. Antalya Film Şenliği’nde hangi ödülü almıştır?

a) En Komik Şaban Ödülü

b) Yardımcı Erkek Oyuncu Ödülü

c) Yaşam Boyu Onur Ödülü

d) Jüri Özel Ödülü

e) En İyi Görüntü Efekti Ödülü

47) Doktorunun “Stresi atmak için Kemal Sunal filmleri seyret.” dediği politikacı kimdir?

a) Süleyman Demirel

b) George W. Bush

c) Bülent Ecevit

d) Turgut Özal

e) Necmettin Erbakan

48) “Dudaklarıyla sevişen, yumruklarıyla dövüşen” dedektif Mike Hammer’ı taklit ettiği TV dizisi aşağıdakilerden hangisidir?

a) Bay Kamber

b) Zehir Hafiye

c) Şaban’ın Melekleri

d) Şaban, İnek Şaban

e) Mike Myers

49) Star televizyonu tarafından Kemal Sunal filmelerinin senaryoları aynen kullanılarak tekrar çekilen filmlerde başrolü kim oynamıştır?

a) İlyas Salman

b) Mehmet Ali Erbil

c) Cem Yılmaz

d) Ali Sunal

e) Sinan Bengier

50) 90’lı yıllarda oynadığı, bir askeri kışlada geçen TV dizisi aşağıdakilerden hangisidir?

a) Er Şaban’ı Kurtarmak

b) O Şimdi Asker

c) Şaban Askerde

d) Hababam Taburu

e) Propaganda

51) Vefatından önce reklamında oynadığı ürün aşağıdakilerden hangisidir?

a) Sütaş

b) ColaTurka

c) Superonline

d) e-kolay

e) e-devlet

52) Rol aldığı son sinema filmi aşağıdakilerden hangisidir?

a) Hababam Sınıfı Reloaded

b) İneklerin Efendisi: Şaban Kardeşliği

c) Sinan Çetin’le Film Gibi

d) Propaganda

e) Varyemez

53) Hangi filmin çekimlerine giderken vefat etmiştir?

a) Komiser Şekspir

b) Propaganda

c) Balalayka

d) Ağır Roman

e) Karaciğeri için röntgen filmi

54) Ölümünden sonra “Sunal’ın, sade vatandaşa kadar inen mizah anlayışı, onun Jerry Lewis’le kıyaslanmasına yol açmıştı” diye yazan gazete hangisdir?

a) Cumhuriyet

b) Ceride-i Havadis

c) Milli Gazete

d) Resmi Gazete

e) New York Times

55) Çocuklarının adları aşağıdakilerden hangisidir?

a) Şaban ve Şabaniye

b) Ali ve Aliye

c) Ali ve Ezo

d) Kemal ve Kemaliye

e) Berke Can ve Nazlı Can

56) Hangi tarihte vefat etmiştir?

a) 1 Temmuz 2000

b) 2Temmuz 2000

c) 3 Temmuz 2000

d)4 Temmuz 2000

e) 5Temmuz 2000

Cevap Anahtarı:

1) a 2) b 3) e 4) d 5) d 6) b 7) c 8) b 9) a 10) c 11) e 12) d 13) d 14) a 15) b 16) b 17) c 18) e 19) c 20) a 21) e 22) e 23) a 24) b  25) c 26) b 27) b 28) a 29) b 30) c 31) e 32) e 33) d 34) a 35) b 36) a 37) c 38) b 39) d 40) c 41) a 42) b 43) e 44) a 45) b 46) c 47) d 48) a 49) e 50) c 51) d 52) d 53) c 54) e 55) c

Değerlendirme 0-20 doğru arası: Faşo :)

20-40 doğru arası: Bele **** kimin, puşt kimin bişey :))

40 doğru ve üzeri: Eşşoğlueşşek :)))


Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.